Marketing dzieli się na przeróżne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak też dużo innych, lecz statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najlepiej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie tylko – wstępuje w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Strategie kampanii reklamowych
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego klienta są nadzwyczaj różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezwykle przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.